Kurs: Lær å sykle fort med Fredrik Haraldseth

Dato: Lørdag 21. mai
Tid: Kl 10:00 - 14:30
Oppmøtested: Parkeringsplassen Elveli i Sørkedalen. Link i Google Maps

Kunne du tenke deg å lære noen triks for å sykler enda raskere?

Dette er kurset for deg som har syklet litt før og ønsker å lære teknikk og taktikk for å sykle fortere på grusvei og enkel sti. Kurset passer for deg som sykler ritt, er Strava-jeger eller rett og slett bare ønsker å gjennomføre favorittrunden i litt høyere tempo!

Instruktør på kurset er Fredrik Haraldseth. Fredrik er tidligere landslagsrytter i terrengsykling og kan skilte med flere Norgesmestertitler, en drøss med Norgescupseire og gode plasseringer i internasjonale ritt. Han har også lang erfaring som sykkeltrener og instruktør, og han har hjulpet og inspirert mange til å bli bedre syklister.

Under kurset går vi gjennom temaer som disponering av krefter, utnyttelse av topografi for å holde farten oppe, utstyrsvalg, tråkkteknikk, posisjon på sykkelen og mye mer.

Program:

Kl 10:00-12:00: Rolig sykkeltur på grus med coaching underveis (ca 25 km)

Kl 12:00-13:30: Smakfull lunsj i nydelige omgivelser på Studenterhytta

Kl 13:30-14:15: Teknikkundervisning på tunet og på stier i nærheten av Studenterhytta

Kl 14:15: Retur til Elveli

Kl 14:30: Kurs slutt

Info:

-Maks 9 deltakere per instruktør

-Om det blir fullt kan vi åpne for flere deltakere. Vi kommer da til å stille med en ekstra instruktør.

-Turen inkluderer lunsj på Studenterhytta (drikke er ikke inkludert, men kan kjøpes på Studenterhytta

Pris:

Medlemspris 1350,- (+billettavgift). For medlemmer av bedriftsidrettslag og individuelle medlemmer.

Ordinær pris 1550,- (+billettavgift).

Her kan du bli medlem (medlemskap koster kr 150)